نمایندگی تعمیر ضبط jvc

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عوامل اصلی برای داشتن یک پخش کننده با کیفیت JVC

چند نکته اساسی را در انتخاب سیستم پخش کننده صوتی خودرو باید در نظر بگیرید که کیفیت سیستم شما را نشان می دهد.

  1. گیرنده‌ ها

به گیرنده‌ ها واحد سر و اتصال سیستم به خودرو می گویند که مغز ارتباطی سیستم با خودرو بوده که در داشبورد ماشین واقع شده اند. گیرنده‌ های جدیدتر سیستم‌ های اطلاعاتی infotainment system) ) گفته می‌‌شوند زیرا اطلاعات مفیدی مانند جزئیات حمل و نقل  اتصال به گوگل مپ و مسیر یابی و به روز رسانی وضعیت خودرو را علاوه بر سرگرمی دارند.

  بلندگوها

دسته بندی بلندگو های خودرو بر اساس فرکانس موج ‌های صوتی است. به نحوی که بلند گوها به دسته بالاترین و کمتری فرکانس میان رده و  ساب ووفر تقسیم می شوند و دارای انواع مختلفی هستند. صداهای جیر جیر که از بلند گوی خود می‌شنوید به فرکانس جهت دار نویزها مربوط می شود.

بلندگو های ساب ووفر  صدای عمیق تری منتشر سازند که در قسمت صندلی پشتی واقع شده اند و نصب بلندگو های مید رنج یا میان رده نیز در درها واقع شده است.

انواع مختلفی از بلندگو در زیر معرفی شده اند که کاربرد هر کدام را ذکر نموده ایم:

  1. باند بیضی

باند یا همان بلندگو های خودرو دو دسته گرد و بیضی هستند که اغلب باندهای گرد از باندهای بیضی توان کمتری دارند. شاید قبل از این نام باند بیضی را «باند خربزه‌ای» شنیده باشید. نصب این باندها روی طاقچه عقب خودرو است.

باندهای بیضی متشکل از سه بخش تیونر میدرنج و ووفر هستند و در ابعاد ۶*۹ یا ۷*۱۰ می‌توانید آن‌ها را در بازار بیابید. بعضی از باندهای بیضی چون آمپلی فایر را ساپورت نمی کنند به همین دلیل  در صورت عدم نصب آمپلی فایر صدای موزیک با نویز خواهد شد.

این را ببینید  جدیدترین پخش کننده KD-X152 و SPH-C10BT و DSX-A410BT

در صورتی که خواهان صدای قوی و با کیفیت هستید هزینه بالایی ندارد و از باندهای بیضی یا همان خربزه‌ای می توانید بهره مند شوید. اگر باند شما بتواند به آمپلی فایر متصل شود کیفیت صدای بهتری خواهید داشت علاوه بر این طول عمر باندهای خربزه‌ای یا همان بیضی از نمونه‌های مشابه بیشتر است.

  1. باندهای گرد

 باندهای گرد بر حسب اندازه شان در چند دسته قرار گرفته اند. معمولا این باندها اندازه‌های ۱۰،۱۳، ۱۶ و ۲۵ سانتی متری دارند. معمولا باندهای گرد در قسمت جلوی خودرو و کنار درب راننده و کمک راننده قرار گرفته اند. برای خودرویی مانند پراید باند ۱۰ سانتی متری و برای پژو ۱۳ سانتی متری و برای درهای جلوی انواع پژو و برای سمند و تندر ۹۰ باندهای ۱۶ سانتی متری و محل نصب باندهای ۲۵ سانتی متری را نیز می‌توانید روی طاقچه عقب خودرو قرار دهید.

  1. کامپوننت

معمولا باندهای گرد برای تقویت صدا به آمپلی فایر متصل نمی شوند اما باندهای گردی که این توانایی را دارد کامپوننت می نامند. تفاوت این باندها با مدل خربزه‌ای یا بیضی توانایی بیشتری در تفکیک صدای کامپوننت‌ها است. کاربرد این نوع باندها موقعی است که تفکیک صدا اهمیت دارد و کمتر میزان باس یا بم بودن صدا را در آن بشنوید. به همین علت در کنار کامپوننت از ساب ووفر استفاده می‌ نمایند.

  1. ساب‌ووفر

اگر از طرفداران و خواهان سیستم صوتی با کیفیت هستید باید باندهای ساب ووفر را استفاده نمایید. کاربرد ساب ووفرها در مواردی است که به حجم زیادی از صدای بم یا به اصلاح باس زیاد نیاز داشته باشید. وجود چنین صدای بمی را عاشقان موزیک بسیار دوست داشته و اهمیت می دهند. برای افزودن ساب ووفر به سیستم خود نیازمند آمپلی فایر هستید. شما نصب ساب ووفر را می توانید به دو صورت روی طاقچه خودرو یا داخل باکس مخصوص به آن انجام دهید.

این را ببینید  پخش کننده خودرو جی وی سی KW-R700BT

  1. تیوتر

اسپیکرهایی با سایز کوچک هستند که کاربرد آن برای افزایش کیفیت صدا بوده و همچنین مورد استفاده آن در پخش صداهای نازک (که با بلندگوهای عادی شنیده نمی شود) است.

  1. میدرنج

اگر خواهان سیستم صوتی کامل هستید می‌توانید میدرنج را نیز به سیستم‌های خود بیافزایید. یک اسپیکر به تنهایی  کلیه صدای زیر و بم را می تواند پخش نماید اما میدرنج به تنهایی صداهای متوسط را تولید می کند. در نتیجه بهترین صدای ممکن را می توانید از میدرنج در کنار ساب ووفر و تیوتر ایجاد نمایید.

  1. اکولایزر

اکولایزر مهم ‌ترین قطعه برای تجهیزات صوتی شما به حساب می آید که در بهینه سازی کیفیت صدا نقش مهمی دارد. با توجه به نوع تنظیماتی که روی سیستم خود دارید می‌توانید یک اکولایزر خارجی یا نمونه ‌هایی که درون گیرنده تولید شده اند را به کار گیرید. روی موزیک‌ های مورد علاقه خود با استفاده از فیلترهای مختلف اکولایزر می‌توانید فیلتر بیافزایید و با آن جادوی صدا را در خودروی خود تجربه نمایید.

  آمپلی فایر

آمپلی فایر یا همان تقویت کننده یکی از مولفه ‌های موثر بر کیفیت صدای سیستم پخش کننده خودرو است که باعث می‌شود که صدای موسیقی کیفیت بیشتر و بهتری داشته باشد و همچنین خروجی صدای با کیفیت افزایش یابد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =