نمایندگی تعمیر ضبط jvc

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آمپلی فایر چیست؟

آمپلی فایر دستگاهی است که کاربرد آن در انواع سیستم های صوتی از قبیل سیستم صوتی خودرو است و به تقویت صدا کمک می کند در اصل آمپلی فایر وظیفه تقویت صدا و گرفتن انواع نویزها و به طور کلی بالا بردن کیفیت صدا را برعهده دارد.

معمولا اشخاصی که شنونده حرفه ای موسیقی هستند و به سیستم صوتی خودرویی که سوار می شوند اهمیت زیادی قائل هستند برای بهبود سیستم صوتی از آمپلی فایر استفاده می کنند.

چه مراحلی را برای نصب آمپلی فایر 4 کانال در خودرو باید انجام داد؟ در ادامه پاسخ این پرسش را خواهید خواند.

 چگونگی نصب آمپلی فایر 4 کانال در خودرو

قبل از نصب آمپلی فایر شما باید از قطع بودن ترمینال مثبت باتری اظمینان حاصل نمایید و باید برای این کار سیم ها کافی باشند برای نصب باید دقت کافی انجام دهید مخصوصا در هنگام دریل کردن تا به قسمت های دیگر خودرو را صدمه نزنید.

ابتدا محل نصب آمپلی فایر را باید با دریل سوراخ کنید و بعد از دریل کردن مهره های پلاستیکی را (چون به سیم ها آسیبی نزند)  استفاده نمایید.

بعد از آن اطراف سوراخ را برای جلوگیری از خورده شدن رنگ نماییدو در این مرحله  واشر را درون سوراخ بگذارید.

بعد از اینکه محل نصب را سوراخ کردید آمپلی فایر را در جای خود با دقت گذاشته و دو مرتبه با دریل محل اتصال را سوراخ نمایید.

در این مرحله آمپلی فایر را توسط پیچ در جای خود محکم نموده و بعد از آن سیم ها را در جای خود قرار دهید و به اندازه کافی آنها را برش بزنید.

این را ببینید  پخش کننده خودرو فاقد صفحه نمایش لمسی

سیم کشی آمپلی فایر به په صورت انجام می گیرد؟

سیم کشی در مراحل نصب آمپلی فایر در خودرو دارای اهمیت بسیاری است و باید مورد توجه قرار گیرد. برای ایجاد فضای کافی جهت نصب کانکتور باید انتهای سیم ها در ابتدا معلوم شود.

به بدنه خودروی خود سیمی که مخصوص اتصال به زمین است را متصل نموده و  قبل از آن باید هر گونه زنگ زدگی و یا رنگ شدگی در بدنه خودرو را با سوهان تمیز نمایید تا اتصال کاملا درست و سالمی داشته باشید.

بعد از آن نوبت به متصل کردن سیم های RCA می رسد و در مرحله بعد شما باید به پشت استریو اسپیکرها را متصل نموده و سرپوش روشن کردن آمپلی فایر از راه دور را نیز  در این قسمت متصل نمایید.

اسپیکرها سیم هایی در پشت و جلو خود دارند که باید این سیم ها به درستی به اسپیکر  وصل شوند. در مرحله بعدی شما باید سیم کشی از آمپلی فایر به سمت باتری را انجام دهید و بعد از آن باید فیوز داخلی در سیم برق اصلی را نصب نموده و به محکم کردن اتصالات و سرپوش ها اقدام نمایید.

نکته: محل نصب فیوز داخلی را تا حد ممکن به باتری نزدیک کنید تا از سیستم الکتریکی اتومبیل به درستی حفاظت شود.

در آخر کار شما برای شروع عملکرد آمپلی فایر بایستی که برق اصلی را به انتهای مثبت باتری و سر مثبت باتری را به انتهای مثبت آن متصل نمایید.

تست آمپلی فایر باید توسط تنظیمات  balance fade  و subwoofer صورت گیرد تا تنظیمات صدا و اسپیکرها بدون ایراد به کار خود ادامه دهند.

این را ببینید  بررسی  کلی JVC KW-320BT Car Audio

اتصال باند به آمپلی فایر 4 کانال خودرو به چه صورت است؟

شما نیاز به دو پک سیم برای اتصال یک جفت باند و یک عدد آمپلی فایر 4 کانال و یک عدد ساب بر روی خودرو دارید.

آمپلی فایرهایی که 4 کاناله هستند دو ورودی دارند که هر دو کانال یک ورودی دارد.

به صندوق عقب خودرو دو عدد کابل RCA و سیم مثبت را وارد نمایید بعد از آن شما باید RCA که مربوط به باند هست را به کانال اول و دو کانال دیگر را نیز به باندها متصل نمایید.

در اینجا یک RCA مربوط به ساب داریم که باید آن را به خروجی سابی که در پشت پخش کننده خودرو  است و از سمت دیگر به کانال دوم  آمپلی فایر متصل نمایید.

در این مرحله دو کانال باقی ماند که یکی از آنها را به ساب متصل نموده ( هر چند نصب دو عدد باند و یک جفت ساب با یک آمپلی فایر امکان دارد کیفیت خوبی نداشته باشد) بنابر این توصیه ما این است که این کار را انجام ندهیم.

برق در هنگام نصب آمپلی فایر یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با انتخاب آمپلی فایر کلاس خوب شما به کیفیت بالاتری دست خواهید یافت.

آمپلی فایرهای کلاس A یا B دارای قابلیت اجرای همه فرکانس ها هستند و عموما کاربرد آنها برای اسپیکر هست اما به علت مصرف بسیار بالای این کلاس از آمپلی فایرها امکان داغ شدن آنها نیز زیاد خواهد بود. در مورد آمپلی فایرهای کلاس D که کاربرد آنها معمولا برای ساب ووفر است می توان گفت که دارای مصرف کمتری هستند.

این را ببینید  عدم پشتیبانی پخش کننده خودرو از فرمت FLAC
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 3 =